Przyczyny dolegliwości

Lecz się w Gdańsku w Klinice Helse Medica

Dlaczego w ogóle wrastają paznokcie? O to pytają pacjenci, którzy przychodzą z tą dolegliwością do naszego gabinetu, szukając sposobu na wyleczenie paznokci i zapobiegnięcie schorzeniu. Niektóre paznokcie rosną samoistnie w dół i wbijają się w wał paznokciowy. Może być to spowodowane skłonnościami genetycznymi. Ale możliwe są też urazy mechaniczne na skutek np. noszenia ciasnych, niewygodnych butów, przeciążenia stóp podczas treningów sportowych, problemów z haluksami oraz niewłaściwego obcinania paznokci.

Dlaczego przy wrastających paznokciach niezbędna jest wizyta u podologa?

Jak rozpoznać wrastający paznokieć? Na pewno naszą uwagę powinien zwrócić nawet początkowo najmniejszy ból towarzyszący chodzeniu lub zakładaniu dotychczasowego obuwia. Najczęściej zaobserwujemy też zaczerwienienie i opuchliznę wokół wału paznokciowego, a jeśli paznokieć przebije skórę – także krwawienie. Niestety po tym etapie objawów może się pojawić wydzielina ropna oraz  tzw. dzikie mięso. Ból z tym związany jest już trudny do zniesienia. Chirurg podczas pilnej wizyty najczęściej decyduje o usunięciu płytki paznokciowej, co i tak nie daje gwarancji, że odrastający paznokieć znów nie zacznie wrastać. Dzieje się tak nawet w 70% przypadków. Rozwiązaniem jest nadanie choremu paznokciowi nowego toru wzrostu, co możemy osiągnąć tylko w gabinecie podologicznym podczas terapii wrastających paznokci, zakładając klamry.

Zalety założenia klamry na paznokieć

Pod wpływem klamry paznokieć zaczyna rosnąć w prawidłowy sposób: płytka staje się bardziej spłaszczona, dzięki czemu końce paznokcia nie wbijają się w naskórek. Założenie klamry jest metodą bezinwazyjną i bezbolesną, a co najważniejsze – skuteczną. Podolog dobiera odpowiednią klamrę po ocenie stopnia wrastania paznokcia i kształtu płytki. Dzięki klamrom od razu pozbędziesz się bólu i unikniesz bardziej inwazyjnych i niekoniecznie skutecznych metod leczenia wrastających paznokci, czyli operacji. Co ważne, klamry w żaden sposób nie utrudniają ruchu palców.

Jak przebiega leczenie wrastających paznokci?

Podolog mocuje klamrę pod płytką w miejscu, w którym paznokieć zaczyna wrastać w skórę. Końcówki klamry zostają odpowiednio wyprofilowane i dostosowane do grubości paznokcia. Klamrę usuwa się dopiero wtedy, gdy paznokieć zaczyna wzrastać prawidłowo. Może to trwać nawet rok. Każdego dnia należy tamponować miejsce przy wale paznokciowym, a oprócz tego co dwa miesiące trzeba zmieniać klamrę. Podczas pierwszej wizyty podolog szczegółowo wyjaśni, jak używać tamponady.

Podoklamra

Klamra BS

Zobacz, na czym polega aplikacja czasowego implantu do korekcji paznokci firmy Podopharm

Problemy z wrastającymi paznokciami? W Gdańsku zapraszamy do Kliniki Helse Medica!

Zapisz się już dziś na wizytę!